onsdag 10 februari 2010

ja vad säger man

Jag har inte stickat sedan i söndags. Då stickade jag en röd vante med en uggla på, i Heavens Hand. Den repades ganska direkt upp då de aviga partierna såg ut som... nässelutslag?! O.o
Jag har varit gnällig och krånglig och inget har gått min väg. Mönster har inte stämt, garn har varit slut och bla bla bla. Jag är imponerad över Kristina och Lindas tålamod med mig.

Idag tillbringade jag morgonen med att migränkräkas i en timme eller två för att sen somna och vakna flera timmar senare av en känsla som går att jämföra med att bli överkörd av en ångvält (åtminstone inbillar jag mig detta). Nu mår jag hyffsat. Har druckit kaffe och ätit fiskgryta.

Och vet ni, både jag och dottern sitter i soffan och stickar! Weho!! Jag stickar på ett par riktigt räliga strumpor till dottern och hon stickar aviga och räta i eskimo. Sitt tredje stycke, som jag sen lovat sy ihop till en tröja till vår kisse Udda. Wish me luck.. haha

Sådär, ska sticka vidare - även om garnet får mig att må lite illa (för den som blir nyfiken så är det ett garn som heter Knitcol Adriafil. Färg 46 dvs Nykräkt regnbåge)

1 kommentar:

mc-chick sa...

aha nu förstår jag...

dessvärre har dina stickproblem hoppat till mej...

@$£€{%&"#a sockor