lördag 20 februari 2010

doing some serious shitz

Jag gör min första provlapp, det ni!!! Sitter med tio bollar underbart Rowan Pure Wool DK och tänker att det nog är bäst att testa stickfastheten innan jag lägger upp och påbörjar mitt första seriösa stickprojekt.
Himmel vilket gosigt garn att sticka med. Jag har så himla bra garnsmak (och ödmjuk är jag också).

Ikväll har Linda varit här och vi har tittat på lite OS, lite Family Guy och stickat desto mera. Vi har ätit mat också förstås, och godis. Icke att förglömma. Jag blev klar med vad som var meningen att bli en gåva till en väns bebis... men mitt i sticket lärde Linda mig att hålla garnet på ett annat (bättre) sätt, som sträcker det något - detta medförde att jag stickade sista halvan såååååå fint, tätt och jämnt. Botten ser ut som sopor i jämförelse. Suck. hahahaha. Men men, det får bli en fin klänning till Tildes hare... H*n är naken och blir nog jätteglad innerst inne i sitt stoppade inre.

Nu några varv till på provlappen. Håll tummarna att jag inte får ett helsike.

Puss och gonatt

2 kommentarer:

mc-chick sa...

Duktig du, som gör provlapp!
Garnet var verkligen härligt.

kristina sa...

jagvillsejagvillsejagvillsenuuuuu