söndag 3 januari 2010

SSS

okej, nu var det dags. Raggsock nr.2 i par nr.2 - kommer inte bli av. Darn vad tråkigt det plötsligt blev att sticka raggsockar?? Nu vill jag göra ngt roligt istället.

Jag har fyra härvor av Colinette Point5 liggande. I två olika färger (dvs hundra sammanlagt ungefär, då de är härvor i aaaaaalla möjliga färger blandat). Om jag skulle göra mig en trekantsjal av Popsicle? Jag har gjort några trekantssjalar i point5. Det var f.ö det första jag stickade, någonsin :)

Denna sjal använder jag nästan varje dag - dvs en användbar favorit:


Sen gjorde jag denna till sambon:


Denna gjorde jag till mig - men så haffade en barista på favvofiket mig och bad om att få köpa den och det fick hon.


Vidare har jag stickat en till mig där jag varvade med samma nyans i mohair. Sen en i julklapp till min kära vän Anna, i grålila. En turkos till min frisör. En helgalen toksnygg till min kollega och ytterligare en som skickades till en tjej från nätet. Och ja just det, häromdagen gjorde jag en till Umbra :)

Jag ÄLSKAR colinettes point5, speciellt de grälla färgerna. Men jag kan inte komma på något annat än sjalar som garnet passar till... för ärligt talat så blir det för mycket av det goda om man gör en hel tröja tex i detta garn.

2 kommentarer:

umbrakristina sa...

nu har jag oxå en Point 5 sjal, och den är supersupersnygg!
Tack..!!

Anonym sa...

hej vännen! tar du beställningar?/marie