fredag 8 januari 2010

på stickfronten intet nytt

Det råder en till synes stiltje över stickeriet. Jag stickar sakteliga på Tildes första raggsock fortfarande, den verkar aldrig bli klar nu när jag tänker på det... O.o
Bakom kulisserna händer det massor. Mycket bus och fyndigheter rekonstrueras och planeras. Igår träffade jag mina två bästaste stickvänner, Linda och Lotta. Vi rekonstruerade och planerade ute i kylan. Sen käkade vi pannkakor, stickade och pratade till klockan hann bli halv elva. Himla trevligt med vänner som delar stickintresset. Lotta var den som lärde mig sticka i höstas, sen har hon och Linda hjälpt mig längst hela vägen. Dom är bäst bäst bäst!

Jag kanske skulle ta och sticka klart raggsocken - så dom har en chans att bli två.

Hepp!

edit: för att klämma in en bild i detta inlägg så tänker jag visa er mitt senaste mugshot (ämnat för nytt körkort...) - taget idag. Ett under att inte näsan är röd som hos en clown.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du! Hur gick det med pattemössan? Bidde han glad?