onsdag 13 januari 2010

jag behöver inspiration!!

Hej mina kära läsare.
Ikväll är jag superduper trött. Det är ett under att jag inte har somnat ännu, bolibompa till trots.
När jag var gravid (för sju år sedan) somnade jag alltid lagom till bolibompa började... snacka om att vara trött.

Hur som helst.
Jag behöver inspiration, kära ni. Jag kommer avsluta pms-koftan när som helst och sen har jag INGET på gång. Inget alls. Det händer ibland och varje gång får jag förlamande panik. Jag letar hysteriskt inspiration överallt där det kan tänkas finnas; ravelry, garnstudio, knitty och sist men verkligen inte minst på älskade Umbra. Men i det läget så förblindar och förlamar paniken mig. Det enda jag ser och tänker på är "hilfe hilfe!! Snart har jag inget att sticka... aaaaah!!" och så snurrar ögonen bak i huvudet (inte riktigt kanske men ni förstår). Bestämde mig ett kort ögonblick för att sticka de där sockarna från stickameras blogg. "Kristina" hette dom nog? Skrev ut receptet (hihi) och valde garn - för att upptäcka att 2.5 stickan med låååång kabel från Knitpro var slut. >.< DOH!
= "hilfe hilfe!! snart har jag inget...." osv.

Jag har fyra härvor point5 hemma som ska bli två trekantsjalar. Dom KAN jag sticka iofs. Men det är ju så simpelt. Det kräver ingen vakenhet, det är ingen utmaning. Jag vill utmanas ! :) Jag vill inte skriva här i bloggen om 30 år att "jag har stickat såååå mycket och i såååå många år" när allt jag gjort igenom alla hundranio år är trekantsjalar i point5 eller raggsockar... och pulsvärmare. Hm vart var jag? Jo, utmaning! Det jag vill göra egentligen är en kofta till tösen. Hon är så tacksam att sticka till - tjejen älskar allt jag stickar - är det inte underbart så säg! (sscch!!) Hon älskar flätor så jag vill hitta ett schyst "uppifrånochner" mönster på en kofta till henne - med flätor. Men ja, det får förstås vara hejd på flätande och hur avancerat det ska vara. Sådär lite lagom ungefär :) Men jag får leta vidare i mitt förlamade och förblindade tillstånd.

Önska mig lycka till ;)

edit: ursäkta ett rörigt inlägg... känner inte att jag lyckades hålla nån röd tråd. Inlägget känns som Lindas trassliga sockgarn. lol

1 kommentar:

mc-chick sa...

Lindas trassliga sockgarn säger
-Hmpf!!

och nej, jag har inte lyckats trassla upp det än...

Gå o lägg dig, så kommer du vakna imorn med en klar bild av vad du ska sticka. :-)