söndag 10 januari 2010

modigt nytänkande

Hej kära läsare.
Igår hade jag en underbar dag. Först jobbade jag till kl. 15 och sen fick jag besök i butiken av älskade Linda. Hon behövde fylla på sin garderob lite och när det var gjort så gick vi till Casalinga här i stan. De har nyöppnat och där var SÅ lugnt och härligt. Vi beställde lite mat och plockade upp våra sticken. Linda stickade på sina sockar och jag på Tildes sock. Mycket sockar blir det :)
Vi konstaterade att där var en UNDERBAR stickatmosfär. Rätt ljus, rätt lugnt, rätt rymd och rätt musik (tyckte jag iaf). Vi tänkte föreslå detta plejs för Kristina och kommande stickcaféer.. kanske ett alternativ?

Vi stickade och mös (myste?). Sen gav det av hemåt. Tusen tack Linda för en kanon em/kväll!

Senare på kvällen kikade jag och sambon på film medan jag stickade ett par pulsvärmare i Malabrigo Gruesa. Ett par till sånna här: (de på bilden är mina privata, de jag stickade är till Umbra)

Får se vad det blir för knappar till de som ska till Umbra..

Idag drabbades jag av stickabstinens. Hade inget på gång och kunde inte samla hjärna och händer till att börja på något. Men nu är jag igång! Jag valde ett mönster på garnstudio, men med ett annat garn och andra stickor. Det kan mao gå lite hur som helst, men hur illa kan det bli? Passar dom inte mig så kanske dom passar min syster eller dotter. Eller ngn annan lyckligt lottad. Right?
Garnet heter Zen Garden - Serenity och till det använder jag rundstickor 2.75 (magic loop)
(bilden är hederligt stulen from the interwebs)


Detta blir första försöket med diagram. Hittills går det bra. Har kommit 10 varv ungefär *lol*.
Diagram M1 är för roligt... roligt som i fånigt. Eller så är det ngt avancerat som jag inte begriper?

2 kommentarer:

umbrakristina sa...

Åhå, Casalinga, måste jag testa...
där jobhar Petters Sanna:)

mc-chick sa...

Ja! Det var så mysigt igår. Är fortfarande alldelles "måbraig" :-)