måndag 25 januari 2010

Revontulihuivi

Japps jag stickar en revontuli-sjal :) på bilden är jag på varv 50
ungefär. Sedan dess har jag stickat ca 20 varv till. Himmel så kul
den är! Garnet (Fame trend från Marks & Kattens) var kanske inte en
höjdare då det är väldigt ojämnt spunnet och färgpartierna är
alldeles för korta för att ge rätt effekt till detta mönster. Men
men, jag ser detta som min provsjal. Nästa blir i ett vackert garn
från Kauni istället. Fö är detta första gången som jag stickar utifrån diagram. Weho!! Me so duktig

2 kommentarer:

Sofia sa...

Hallloj! Första besök här. *trivs* Fina sockar och söt katt! Tror ändå att Revontu...hur-det-nu-stavas kommer att bli jättefin när den är klar! Heja dig! :)
Hälsningar, Sofia

Nadja sa...

Hej Sofia och välkommen hit :) tack för alla fina ord.