lördag 10 april 2010

a trip down the memorylane

1) Tänk att det fanns en tid då jag satt här hemma och hispade för att jag inte hade NÅGOT att sticka. INGENTING! Åh vilken panik jag hade. Idag är det tvärtom, jag har ingen TID att sticka ALLT det jag har på gång och allt det jag vill starta. Har svårt att prioritera och drömmer i smyg om att bli sängliggandes en vecka eller fem - så jag kunde ägna mig åt stickvirkeriet på heltid. haha

Iofs känns det roligare när väl tiden finns. Om det inte bara vore för att det är svårt att välja då.


2) Jag lärde mig sticka med stickor 20mm. Avancerade ner via 15, 12, 10 och 7mm. Svor på att aldrig sticka med mindre än 7or, det var ju så himla pluttigt. Senaste tiden har jag stickat med 2.5-3 så mycket att när jag nyss bytte till 4mm så kändes det jäääääättebauta! Kändes som att sticka med tuschpennor *haha*

Tänk vad man kan vänja sig snabbt vid saker

Inga kommentarer: