fredag 2 april 2010

stickklubberi

Om en strax kommer mina flickor hem till mig. Vi ska snicksnacka och sticka såklart. Vet inte vad jag ska sticka på dock... Lotta hjälpte mig i förmiddags att trassla upp ett lite trassligt surballegarn men det blir nog ändå babyset'et i Malabrigo Lace.

----

För ett år sedan var jag sjukskriven en längre tid och herregud vad det gick tid till INGENTING då. Om jag ändå hade kunnat sticka då, tänk vad jag skulle stickat. Kanske hade jag aldrig blivit sjuk om jag hade kunnat sticka föresten...?

Nu i veckan firar jag 6 månader som stickerska :) WEHO!

/nadja som inser att detta kan vara det mest osammanhängande inlägg ever

2 kommentarer:

Renée sa...

Grattis! Jag gillar osammanhängande inlägg by the way ;-)

mira sa...

6 månader och redan helt stick-tokig. :) drar med sticket på utlandssemestern och letar garnaffärer... du har verkligen blivit biten. :) själv har jag stickat sen jag var liten och mormor lärde mig... dock periodare och garnsamlare. har alltid så många projektidéer jag köper garn till och så lite tid att egentligen sticka. ;)