lördag 27 mars 2010

flest garnaffärer i en och samma stad?

Stärkt av min garnjakt på Lanzarote sitter jag här nu och planerar en garn-tour. Vill åka till tex göteborg, bo på vandrarhem och besöka stadens alla garnaffärer. Men vilken stad ska man åka till? Eller kan ni rekommendera en trevlig rutt? Är ju bilburen :)

En minirutt är såklart att börja här på Umbra, ta bilen förbi Värnamo/Tånnö och besöka Eks lilla bod och sen vidare till jönköping för att stanna till på Astrids och Lerdalaboden. Sen då?

Hjälp mig nu! och vem vill följa med? :)

Edit: Just nu leder nog Göteborg ändå. Kollade på stickamera.se på deras lista över garnbutiker. Annars är det, men Stockholm är min tatueringsstad, så den vill jag inte åka och handla garn i. Det blir så fel då... i Stockholm lägger jag pengar på min kropp och inte på garn.

1 kommentar:

Renée sa...

Om du ska hålla dig i småland så har Nässjö en garnaffär. Har även hört att i både Vetlanda och Landsbro ska ha jättebra garnaffärer. Lerdalaboden i Jönköping är alldeles underbar tycker jag! kan verkligen rekommendera dig att åka dit!