måndag 3 maj 2010

missbedömning

Jag stickar som sagt på en "bebisklänning". Jag var inte så noga när jag satte igång utan bara tog det garnet jag helst ville bli av med och stickor som jag tyckte passade till garnet ifråga. Och satte igång. Valde minsta storleken, 3 månader. Kände efter ett par nystan att den kändes stor och mätte. Jomentjena! Storlek tre månader hade blivit ungefär stl. 2 år. Håhåjaja vad jag är bra. Vilken tur att klänningen inte hade en adress då. Nu blir det nog herrHare som får den - ni vet han som fick bebisklänningen med rosa dödskallar på? Han lär nog bli glad. När jag väl blir klar, det vill säga. Känns som att jag stickar och stickar och stickar men iiiinget händer. Den hade varit klar för längesedan om jag bara gjort rätt.

Men vad är en bal på slottet egentligen? ;)

TJIPP!

4 kommentarer:

Pixi sa...

Har du inget mönster alls att gå på ? Sj letar jag mönster till en 1 åring,tacksam för tips!!Lycka till,hehe..åller med dej "Vad e en bal på slottet"HAHA!!=)

Nadja sa...

Jodå, har ett kanonfint mönster från ravelry. Kanske vore ngt till din ettåring? http://www.ravelry.com/patterns/library/little-sisters-dress-kjole-til-lillesster

Men jag bara "valde" att inte tänka till lite innan jag valde garn och stickor haha

Bonnakäringen sa...

Jamen, man måste ju va förutseende, de växer ju "de små liven"... (flin)

Förresten, vill skicka en liten hälsning också... Att om du inte redan hade fått Awarden Beautiful Blogger, så hade du fått den utav mig nu... För jag gillar verkligen din blogg, hälsar ofta på hos dig...

Många hälsningar från Christina

Nadja sa...

frågan är VEM växer? HerrHare växer iaf inte. Men kanske jag kan komma på ngt människobarn som kan ha klänningen. Kanske kanske :)

Tack för awardtanken :)