tisdag 29 december 2009

raggsocksmysteriet

Jag sliter mitt hår här borta. Håller på att sticka min första raggsock. Skaftet var såklart ingen match (lol) och inte första biten på hälen... vändningarna gick finfint. Men nu känns det som att jag är ute och seglar. Eftersom jag stickar med magicloop istället för strumpstickor så måste min stackars hjärna jobba och tänka om "sticka 1, 2, 3, 4..." till "första halvan på andra stickan, andra halvan på första stickan..." osv. Det är FÖRÖDANDE! Jag vet inte vart på varvet jag är och stickar i blindo känns det som.

Imorgon blir det jag som far till (går tvärs över torget från jobbet) till Umbra och får hjäääälp med raggningen.

Me so helpless.

(Dagens djupa fundering i väntan på bussen: Undra hur stora valörer det måste handla om innan stekaren fr östermalm böjer sig ner för att plocka upp tappad peng. Stekarn som sprutar champagne i Båstad om somrarna och lägger en hundring på en kaffe... böjer han verkligen sig ner efter en krona? En femma då? En tia? Tjuga? Hundring? Själv hatar jag femtioöringar men plockar upp en om jag tappat den, mest för att det ser stekigt ut att låta bli)

Inga kommentarer: