fredag 10 september 2010

frustration

nej, jag är verkligen inte DÄR ännu. Där som i - stickerska. Jag är åter på "nybörjarstickerska" tror jag. Fick ju till mössan jättefint och lyckades även lära mig kitchener stitch (vilket är ett mindre mirakel... Linda försökte lära mig flera gånger och jag blev bara yr). Men nu när jag försöker mig på att göra en simpel halsdukskragemojäng så misslyckas jag??

1) för bred
2) rullar sig (trots rätstickade kanter)
3) rätstickat är fult och matchar inte slätstickat

>.<

Jag har ingen hjärna. Så känns det. Jag sitter och tänker tankar som "men.. hur ser en halsduk ut?", "hur litet är ett barn?", "jag.. öh.. öh.. yxskaft?"...

Jag får SPUNK!

2 kommentarer:

ankie sa...

Grattis till Magen o välkommen tillbaka.
Glöm inte att andas o lägg ifrån dig problemen ett tag, då löser det sig lättare om man inte stirrar sig grå på dem.
Kom ihåg att det är BARA garn. Det går att repa upp o göra om.

Lycka till!

The Willow Fairy sa...

Kanske resårstickat? Antar att du kollat mönster på Ravelry och drops.

Annars som sagt ovan - det är bara garn (och lite tid)